رسانه
رسانه

شیمی و زندگی



بازخوانی نظرات ی معظم در خصوص عزاداری های نوین!

درخواست حذف اطلاعات



بازخوانی نظر ی که درسال ۷۳ و در در دیدار جمعی از ون کهگیلویه و بویراحمد :





«اخیراً یک بدعت عجیب و غریب و نامأنوس دیگر هم در باب زیارت درست کرده اند! بدین ترتیب که وقتى مى خواهند قبور مطهّر ائمّه علیهم السلام را زیارت کنند، از درِ صحن که وارد مى شوند، روى زمین مى خوابند و خیز خود را به حرم مى رسانند! شما مى دانید که قبر مطهّر پیغمبر صلواةاللَّه علیه و قبور مطهّر حسین، صادق، موسى بن جعفر، رضا و بقیه ائمّه علیهم السّلام را همه مردم، ایضاً علما و فقهاى بزرگ، در مدینه و عراق و ایران، زیارت مى د. آیا هرگز شنیده اید که یک نفر از ائمّه علیهم السّلام و یا علما، وقتى مى خواستند زیارت کنند، خود را از درِ صحن، به طور خیز به حرم برسانند؟!

اگر این کار، مستحسن و مستحب بود و مقبول و خوب مى نمود، بزرگان ما به انجامش مبادرت مى د. اما ن د. حتى نقل شد که مرحوم آیت اللَّه العظمى آقاى بروجردى رضوان اللَّه تعالى علیه، آن عالم بزرگ ومجتهد قوى و عمیق و روشنفکر، عتبه بوسى را با این که شاید مستحب باشد، منع مى کرد.

احتمالاً استحبابِ بوسیدن عتبه، در روایت وارد شده است. در کتب دعا که هست. به ذهنم این است که براى عتبه بوسى، روایت هم وجود دارد. با این که این کار مستحب است، ایشان مى گفتند «انجامش ندهید، تا مبادا دشمنان خیال کنند سجده مى کنیم؛ و علیه شیعه، تشنیعى درست نکنند.»

اما امروز، وقتى عدّه اى وارد صحن مطهّر على بن موسى الرّضا علیه الصّلاةوالسّلام مى شوند، خود را به زمین مى اندازند و دویست متر راه را به طور خیز مى پیماند تا خود را به حرم برسانند! آیا این کار درستى است؟ نه؛ این کار، غلط است. اصلاً اهانت به دین و زیارت است. چه ى چنین بدعتهایى را بین مردم رواج مى دهد؟ نکند این هم کار دشمن باشد؟! اینها را به مردم بگویید و ذهنها را روشن کنید.




بوسه ی با افتخار یوسفیان ملا بر دست

درخواست حذف اطلاعات

خدا رو شکر مازندران نمایندگانی دارد که عضو مبارزه با مفاسد اجتماعی هست، دخترش که ای شیمی دارد، در دوره ی در وزارت نفت ت و زنگنه مشغول به کار شده است!هم ایشان بر دست رئیس جمهور ، بوسه می زند!توسط مردم مورد انتقاد قرار می گیرد، اما انکار کرده! و اذعان می دارد اگر هم بوسه می زدم ،افتخار می !!




خودتان می دانید با آن مملکتتان!

درخواست حذف اطلاعات

پیر مرد روشن ضمیری با کشاورزی آقای حجتی ،در خصوص گرانی گوجه و معضلات اجتماعی، گفتگو کرد ی که ظاهرا بدون حاشیه هست اما به نقل از ی قرچک و ورامین ، یک قلم از دارایی های همین ، 20 تار باغ پسته در ورامین است!!!




بعد از عمارها نوبت علی(ع) است!

درخواست حذف اطلاعات

آیا یادتان هست چه اتهامی بر اخوی گرام رئیس جمهور وارد بود و الان کجاست؟

آیا یادتان هست چه اتهامی بر اخوی گرام معاون اول رئیس جمهور وارد بود و الان کجاست؟!

آیا یادتان هست چه اتهامی بر اخوی گرام رئیس قوه ی قضائیه وارد بود و الان کجاست؟!!

وآیا می دانید اتهام حسن عباسی چه بود و الان کجاست؟!!

آیا می دانید بعد از حسن عباسی ، دیر یا زود ،نوبت به رحیم پور ازغدی ها و رئوفی ها و ..... خواهد رسید؟!!

آیا دور از ذهن هست که تصور کنیم بعد از زدن عمار ها ، نوبت به علی(ع) خواهد رسید؟!!!

آیا شه کردید چه فرد یا افرادی این گستاخی ها را سبب سازند؟!!!




به انسان بودنت شک کن!

درخواست حذف اطلاعات

اگر مستضعفی دیدی ،
ولی از نان امروزت

به او چیزی نبخشیدی ،
به انسان بودنت شک کن!

اگر چادر به سر داری ،
ولی از زیر آن چادر

به یک دیوانه خندیدی
به انسان بودنت شک کن!

اگر قاری قرآنی ،
ولی در درکِ آیاتش

دچارِ شک و تردیدی ،
به انسان بودنت شک کن!

اگر گفتی خدا ترسی ،
ولی از ترس امو

تمام شب نخو دی ،
به انسان بودنت شک کن!

اگر هر ساله در حجّی ،
ولی از حال همنوعت

سوالی هم نپرسیدی ،
به انسان بودنت شک کن!

اگر مرگِ ی دیدی ،
ولی قدرِ سَری سوزن

ز جای خود نجنبیدی ،
به انسان بودنت شک کن .




شورا

درخواست حذف اطلاعات

برخی می گویند: نظارت استصو شورای نگهبان در زمان حضرت نبوده و مورد تأیید ایشان نیست و بعد از رحلت حضرت برای حذف جریانات رقیب درست شده است، نظر شما در این باره چیست؟

اگر به تاریخچه نظارت استصو مراجعه گردد، موارد متعددی یافت می شود که هم در قوانین انتخاباتی و هم در عمل، شورای نگهبان چنین مسؤولیتی را بر عهده گرفته و آن را اعمال نموده است:

همچنین به موجب تبصره یک ماده 3: «اشخاصی که هیأت اجرایی، صلاحیت آنان را رد کند، حق دارند به هیأت نظارت استانی شورای نگهبان شکایت کنند و این مرجع در مهلت مقرر، باید به شکایت رسیدگی کند و نتیجه را اعلام کند». براساس تبصره ماده 69: «افرادی که از نحوه برگزاری انتخابات شکایت داشته باشند، می توانند ظرف هفت روز از نتایج اخذ رأی، شکایت خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند».

براساس ماده69: «اعلام ابطال انتخابات حوزه انتخ از رسانه های گروهی در اختیار شورای نگهبان است». بر طبق ماده 70: «تأیید انتخابات از طرف شورای نگهبان ضرورت دارد و صدور اعتبارنامه برای انتخاب شدگان منوط به تأیید شورای نگهبان است».

در قانون انتخابات مصوب سال 1365 نیز مواردی مشاهده می شود که مؤید نظارت استصو شورای نگهبان است. حال سؤال این است که اگر نظارت شورا صرفاً استطلاعی بوده، چگونه می تواند در تمام مراحل انتخابات اظهار نظر کند و رأی آن هم نافذ باشد؟ چگونه می تواند نظر وزارت کشور را در رد برخی از افراد تخطئه کند؟ چگونه می تواند حکم به ابطال انتخابات بدهد؟

حضرت (ره) در حمایت از شورای نگهبان در مقابل جوسازی های شدید علیه این نهاد و عملکرد آن در ابطال چند حوزه انتخ ه فرمود: «چنانچه مشاهده می شود پس از انتخابات مرحله اول از دوره دوم مجلس شورای ی، افرادی که نظریه شورای نگهبان در ابطال یا تأیید بعضی از حوزه ها موافق میلشان نبوده است، دست به شایعه افکنی زده و اعضای محترم شورای نگهبان(ایدهم الله تعالی) را که حافظ مصالح و مسلمین هستند تضعیف و یا خدای نکرده توهین می نمایند و به پخش اعلامیه و خطابه در مطبوعات و محافل دست زده اند. . . من به این آقایان هشدار می دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و است. همیشه انحرافات به تدریج در یک رژیم وارد می شود و در آ رژیمی را ساقط می نماید. لازم است همه به طور اکید به مصالح و مسلمین توجه کنیم و به قوانین، هر چند مخالف نظر و سلیقه شخصی مان باشد احترام بگذاریم. . . در خاتمه باید بگویم که حضرات آقایان فقهای شورای نگهبان را با آشنایی و شناخت تعیین و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم می دانم و امید آن دارم که این نحو امور تکرار نشود. و به شورای نگهبان تذکر می دهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خدای متعال اتکال کنید»

۱. . اگر استنباط شورای نگهبان از اصل 99 نظارت استصو بود، چرا در رد صلاحیت به همین اصل استناد نکرده است؟»

پاسخ این سخن روشن است؛ زیرا هر چند اصل 99 بر نظارت استصو دل دارد و شورای نگهبان بر اساس همین اصل حق بررسی و رد صلاحیت ها را برای خود قائل است؛ اما همین اصل به تنهایی نشان نمی دهد که چه انی دارای صلاحیت اند و چه انی دارای صلاحیت نیستند. شورای نگهبان براساس قانون انتخابات که اوصاف و شرایط نامزدی را مشخص می کند به تأیید و یا رد صلاحیت ها اقدام می کند. در اولین دوره انتخابات مجلس، هنوز قانون انتخابات تدوین نشده بود؛ لذا شورای نگهبان چاره ای نداشت جز اینکه رد صلاحیت ها را به بعضی از اصول قانون اساسی، مستند سازد»




نظارت استصو ، آری یا خیر!

درخواست حذف اطلاعات


نظارت استصو در مقابل مردم ( ک داها و رای دهنده )قرار دارد. بنده با تکیه بر همین مورد و صرفا با موضوع "نظارت استصو " مطالب خود را خدمت شما عرض می کنم و انتظار هست شما نیز در دایره ی همین مطلب ،روشنگری بفرمایید تا ان شاء الله به نتیجه ی مطلوب برسیم . ضمن اینکه ناگفته پیداست که این صحبت ها در دایره قانون اساسی و نظام قابل طرح و بررسی می باشد که قطعا حضرتعالی در این حیطه، قدم بر می دارید.و برای آنها که به قانون اساسی باور ندارند، این مستندات منتج به نتیجه نخواهد شد.
و اما استصواب یعنی صواب خواستن ،و نظارت استصو یعنی نظارتی که همراه با" رای نافذ" باشد ، نظارت استصو در برابر نظارت "استطلاعی" قرار داد که در این نوع نظارت، ناظر، رای نافذی ندارد! و وظیفه اش صرفا نظارت هست! نظارت استصو حتی در مسائل اجتماعی، ساری و جاری است به عنوان مثال:
1-داور در بازی فوتبال نظارت استصو دارد چون قانون ،مسئولیت بازی فوتبال را به داور س است ،یعنی داور هم باید نظارت کند و در صورت تخلف بازیکن ،همانجا اعمال قانون نماید یعنی "رای نافذ" داشته باشد.یعنی بر اساس نظارت استصو ، باید رای خودکه قابل اجرا هست اعمال کند! متاسفانه در اینجا برخی فریاد می زنند! که داور با بازیکنان مخالفت می کند و مخالف است! داوری که نظارت استطلاعی داشته باشد مانند هزاران تماشاگری است که روی سکو نشسته اند! پر واضح است که در این تصمیات، داور نه تنها مخالف با فردی و اجتماعی نیست بلکه کارش عین عد هست که قانون این اختیار را به ایشان داده است. متاسفانه در چنین شرایطی، طرفداران بازیکن خاطی، بر داور بتازند و ایشان را ناداور !!بنامند و مخالف قلمدادش کنند!! حتما تایید می فرمایید که نظارت داور فوتبال، استطلاعی نیست!
2- چون مسئولیت اداره ی کشور بر عهده ی رئیس جمهور است ،رئیس جمهور نیز نسبت به وزراء خود، نظارت استصو دارد یعنی باید بر عملکرد وزراء نظارت داشته باشد و در صورتی که مشاهده کرد ی از توان اجرای وظایف خود بر نمی آید باید آنرا عزل و دیگری را بجای آن انتخاب کند. و واضح است که نظارت ریاست جمهور نیز استطلاعی نیست ! و قس علی هذا.....
قطعا نظارت استصو مانند موارد فوق الذکر، از مستندات قانونی و عقلانی نیز برخوردار هست که چند نمونه را خدمت شما عرض میکنم.
مطابق اصل 98 قانون اساسی ، تفسیر قانون اساسی بر عهده ی شورای نگهبان می باشد .
مطابق اصل 99 قانون اساسی ، شورای نگهبان ،وظیفه ی امر نظارت بر انتخابات و مراجعه به آرا عمومی و همه پرسی را دارد .
با توجه به اصول مصرح در قانون اساسی که بنده به دو مورد آن در مبحث فرآیند انتخابات اشاره شورای نگهبان منظور از نظارت را "نظارت استصو " دانسته است.
به نظر می رسد چون اصول 98 و 99 قانون اساسی به نقش شورای نگهبان در تفسیر قانون اساسی و امر انتخابات و نظارت استصو تصریح دارد نمی توان با بحث کلامی آنرا تخطئه کرد جز اینکه قائل به "تغییر قانون اساسی" باشیم که این مطلب فعلا در حیطه ی گفتگوی ما نیست!
بهر حال بنده با توجه به موارد عقلانی و مستندات قانونی قائل به نظارت استصو شورای نگهبان هستم . تا نظر حضرتعالی چه باشد!




یکی بگه معنی این دو جمله چیه!!

درخواست حذف اطلاعات

اول: آقای ترامپ گفت: "وقتی به قدرت رسیدم ایران یک مشکل واقعی بود ولی الان آنها برای بقایشان می جنگند."

دوم: ت قصد دارد بعد از سالها و پس از باطل کارت سوخت، دوباره کارت سوخت مردم را فعال کند!!!

***معنی جمله ی اول در سیاست خارجی و معنی جمله ی دوم در سیاست داخلی چیه؟!!!




بهتر از fatf!!

درخواست حذف اطلاعات

آیا می دانید؟!

*در توافقنامه ی ، خط تولید غنی سازی 20% باید نابود می شد! که شد!!!(غنای 20% اورانیوم می تواند در درمان سرطانو ... مورد استفاده قرار گیرد و هم اکنون حدود 1800 نفر در ایران نیاز به این نوع درمان دارند).

*تمامی سوخت رآکتورهای هسته ای در حال و آینده!! را باید به کشور خارج منتقل کنند!! (منظور از آینده یعنی تا کی؟!!)

و ...........

و اما aftf!!

*هفت کشور از جمله بنیانگذار آن بودند و که به g7 معروفند و هم اکنون حدود 30 کشور می باشند. که در واقع هدف آن مبارزه با پولشویی بوده است!

*پولشویی، شبیه ی است با قاچاق یا پولی را بدست آورد ولی برای جلوگیری از شک و شبهه ی دیگران ، یک شرکت صوری ثبت کند و پول را در حساب آن شرکت مبادله کند!!

* تنها دو کشور یعنی ایران و کره شمالی در نبرد روبرو با قرار دارند و همین دو کشور هدف اصلی fatf هستند !

*بر اساس نظر گروه g7 ، بایستی تعریف تروریسم از نگاه غرب را بپذیریم یعنی در تعریف آنها گروه های جهادی حزب الله ، حماس ، نیروهای برون مرزی قدس و حتی مردمی که به فلسطین کمک می کنند و .... به عنوان تروریسم قلمداد می شوند!!و اگر بپذیریم اینگونه باشد حاج قاسم در صف اول تروریسم قرار گرفته و بسیاری از مردم ایران نیز تروریسم به حساب می آیند.

*در fatf ،چندین تضمین از ایران خواسته شده است از جمله ، ایران باید با کشورهای مجری در دستگیری تروریست کمال همکاری را د ، در استرداد تروریست بدون هیچ تاخیری عمل کند و.....

* کشورهای ناظر بر اجرای صحیح fatf ، عربستان و هستند!!

*در سایت sdn که همیشه به روز می شود ، نام نهاد ها و افرادی که مورد تحریم fatf هستند دیده می شود و جالب اینکه نام حاج قاسم سلیمانی به دو صورت هم بصورت soleimani , suleimani نوشته شده است که اگر نام آن در املا به گونه ای دیگر نوشته شود ،مشکلی ایجاد نشود!!و همچنین اموال حاج قاسم و قدس و تروریست های به زعم آنها، باید مصادره شود!!

* و فاجعه بار اینکه در ، حد اقل روی کاغذ نوشته شده بود که در صورت اجرای تعهد توسط ایران تمام تحریم ها برداشته خواهد شد ولی در fatf کشورهای g7 و در راس آنها در قبال این همه ضمانتی که از ایران گرفتند بیان می کنند که "اگر ایران تعهد 40 گانه را انجام داد گامهای بعدی !!! را بر خواهند داشت!"

از نظر دوستان بزرگوار برای روشنگری، استقبال می کنم.




چرایی استعفای ی ایلام

درخواست حذف اطلاعات

پذیرش استعقای آقای لطفی ی ایلام از طرف ی،شاید بدین معنی باشد که باید مردمی ، به دور از تجملات ، ساده زیست و جوان باشد! امیدواریم آنها که مقصود نظرند پیام پذیرش این استعفا را بشنوند!




پاسخ

درخواست حذف اطلاعات

با سلام و احترام!

در مطلع پاسختان نوشتید:فرمودید اگر قلیلی در روستا مسلح شوند دیگران چه کنند؟ اگر چه نفرمودید راه تقابل چیست؟

اتفاقا عرض و مبسوط توضیح دادم ! و دوباره عرض میکنم که برای مذاکره با طرف مقابل باید هماوردی مناسب، تدارک دیده شود ! راه حل آنست که باید با دشمن به زبان خودش حرف زد و با نگاهی به بودجه ی نظامی می توان به این واقعیت پی برد که برای آنها قدرت نظامی، یکی از موئلفه های پیروزی در میدان مذاکره هست!

فرمودید آیا مقابله با جهان هفت تیر کش، هفت تیر کشی است؟

به نظر بنده راه دیگری وجود ندارد!!برای مقابله با یک زنگی مست(در همان روستای مفروض حضرتعالی) که اسلحه بدست دارد نمیتوان از موارد تربیتی!! برای هدایتش استفاده کرد!!به نظر شما چنین چیزی ممکن هست؟!! بدیهی است که اگر جهان عاری از خشونت و ترور و وحشت داشتیم هزینه برای افزایش افراطی قدرت نظامی بیهوده و عبث می بود. و واقعا اگر چنین جهانی داشتیم با بقیه ی فرمایشات شما کاملا موافق بودم و آنوقت اسلحه، نمادی از زور و سرکوب و تهدید بود!

در قسمت دیگری از فرمایشات خود اشاره داشتید به فقر و بیکاری و طلاق و سقوط ارزش پول ملی و .....که باید عرض کنم جانا سخن از زبان ما میگویی!!! حاج آقای بزرگوار مگر بنده منکر این موارد بوده و هستم که اشاره داشتید؟!! اتفاقا صدای اعتراضم در این خصوص شاید از شما هم بلند تر است !

در فراز دیگری فرمودید:عجیب است که شما ایران را یک روستائی سادۀ دست و پا چلفتی در مقابل غول توصیف می کنید.

حاج آقای عزیز؟!اگر با دقت نوشته ی بنده را مطالعه بفرمایید خواهید دید که بنده آن روستایی را دست و پا چلفت توصیف ن ! بلکه برع !!گفتم که حکم عقل نیست که یک روستایی در برابر دیگر روستائیان که مسلح به سلاحند و از منطق طرفی نبستند مذاکره کند!! و دقیقا ع نظر حضرتعالی را دارم که اگر مذاکره با ی تا بن دندان مسلح، بدون پشتوانه وارد مذاکره شویم جز خسارت چیزی عایدمان نمی شود و همگان دیدیم!!تازه این کلاه گشادی که در بر سر ایران رفت ح ی بود که غنی سازی اورانیوم در ت قبل از به حدود 20% رسیده بود که می توانست دست برتر باشد ولی تیم هسته ای فعلی نتیجه ی مذاکرات هسته ای را اینگونه رقم زد که خودشان میگویند ( = تقریبا هیچ!!). و البته ایرانی را دست و پا چلفتی نمیدانم و صد البته را مست و خطرناک و لا یعقل که فقط به دنبال منافع خود در هر کجای دنیاست! مذاکره ی بدون سلاح با دشمن بی منطق و تا بن دندان مسلح، جز خواری و ذلت و ندامت چیزی در پی نخواهد داشت!!

با تشکر




پاسخ 1

درخواست حذف اطلاعات

با سلام و احترام

بنده دقیقا در دایره ی ارزش ها و تعالیم دینی قدم بر می دارم همان ارزش هایی که ریشه در تعالیم نبوی و علوی دارد. حقیر مانند هر شخص دیگری می دانم جنگ امری ناپسند و مطرود است و به عنوان اولین گزینه مطرح نیست اما در برخی موارد نه تنها مطرود نیست بلکه واجب است و در تعالیم دینی ما گاهی امر به "جهاد" می شود! در پندار نبویان و علویان گاهی جنگ مقدس نیز هست!و حتی جنگ 8 ساله ی ما نیز از همان قداست برحوردار است که به دفاع مقدس تعبیر می شود.

فرمودید "مذاکره، امری الهی و سنت انبیاست حتی با دشمن عنود و فراعنه و نمرودیان تا بن دندان مسلح،اساسا دین ابراهیمی، دین گفتگو و برهان و د و منطق است" که حرف کاملا درستی هست ولی وقتی که مذاکره با دشمنی که شمشیرش را از رو بسته باشد و نتیجه ندهد چه باید کرد؟!واقعا چه باید کرد؟لطفا پاسخ دهید!اگر به قول شما با مذاکره میشد نتیجه گرفت چرا حضرت و حضرت علی بجای دعوت مردم به حق و بالا بردن رفاه مردم ،مهمترین دوران عمر خود را در جنگ سپری د؟!چرا اما حسین (ع) که در ایام شهادت بسر می بریم با اینکه تربیت شده ی حضرت و حضرت علی و فاطمه ی اطهر بود آنگونه در میدان، به شمشیر جهل و کینه به شهادت می رسد؟! به نظر شما چرا آن حسینی(ع) که همه ساله بر مصیبتش اشک می ریزیم ، با مذاکره نتیجه نگرفت؟!آیا بر آیاتی که حضرتعالی در مذمت جنگ برای بنده مرقوم کردید واقف نبودند(پناه می برم بر خدا)؟! واقعا پاسختان چیست؟!

همگان می دانند با دشمنی که با اصل موجودیت شما مخالف است، مذاکره جواب نمیدهد و این مسئله را در آموزه های دینی داریم! جنگ های متعدد حضرت و حضرت علی با دشمنان موید عرائض بنده هست!تا جایی که بخاطر همین جنگها ی متعدد ، برخی مع ن، را دین خشونت قلمداد می کنند!

اگر مذاکره و زبان" لین "همیشه جواب می داد یقینا نرم تر از زبان ، نداشته و نداریم! در صورتی که که عصاره ی خوبی ها و رحمت العالمین است وادار به جنگ می شود و گاهی اصحاب خود را به نبردی بی امان با دشمنان ترغیب می کند!و حضرت ایضا!




کربلا و چرایی عدم دسترسی به آب

درخواست حذف اطلاعات

پرسش!!آیا در روز عاشورا و قبل از آن ، اصحاب حسین (ع) با حفر چاه امکان دسترسی به آب را نداشتند؟

متاسفانه روایات متعددی وجود دارد که تعدادی از این روایات بیانگر موارد زیر هستند!

1- بنا به نقل برخی از روایات "... کلنگی برداشت و پشت خیام ن به فاصله نه گام به طرف جنوب زمین را کند آبی گوارا بیرون آمد و آن حضرت و همراهان همه آب آشامیدند و مشک ها را پر د ... .

2-ممکن است با توجه به کربلا به رود خانه فرات و بالا بودن سطح آب اصحاب نیز از این شیوه استفاده کرده باشند ولی این امر موجب گردید که دشمن از این امر مطلع شود و از آن به شدت جلو گیری کند!.

3- در روایات آمده است "چون این خبر به عبیدالله زیاد رسید در ضمن نامه ای به عمرسعد، از او خواست که نگذارند اهل بیت حسین (ع) به آبی دست پیدا کنند و در نامه اش نوشت: به من چنان رسانیده اند که حسین (ع) و یاران او چاه ها حفر کرده و آب بر می دارند، به همین جهت امکان هیچ ش تی برای ایشان نیست، چون بر مضمون نامه مطلع شوی باید که حسین بن علی (ع) و یاران او را از کندن چاه منع کنی و نگذاری که دنبال آب بگردند.

4- از مناقب نقل شده که اهل بیت حسین (ع) در سه شبانه روزی که از آب ممنوع بودند، گاهی برای استعمال آب غیر شرب چاه حفر می د که دشمنان آنرا پر د (ممکن است آب چنین چاهایی با عمق بسیار کم مناسب نوشیدن نبوده است)، و گاهی حضرت ابوالفضل (ع) شجاعانه محاصره شریعه فرات را ش ته و آب می آوردند. در شب عاشورا، حضرت علی اکبر (ع) با 50 نفر به شریعه رفت و آب آورد ولی از صبح عاشورا دیگر ممکن نشد که آبی به حرم حسین (ع) برسد که هدف دشمن هم این بود که اهل بیت (ع) بر اثر شدت تشنگی از پا درآیند چرا که از شجاعت آنان با خبر بوده و می دانستند که اگر تشنگی بر آنان اثر نگذارد، هرگز قادر بر غلبه بر اهل بیت (ع) نیستند و در نهایت هم با این حربه غیر انسانی توان جسمی لشکریان حسین را گرفته و آنان را به شهادت رساندند.




مقاله ای تکان دهنده از ولفگانگ پاولی

درخواست حذف اطلاعات

برنده جایزه نوبل فیزیک در سال ۱۹۴۵ که به خاطر کشف قانون جدیدش به نام اصل انحصاری پاولی که مورد تشویق آلبرت انیشتین هم قرار گرفت , معروف است .پاولی می گوید: هر چیزی در جهان , ارتعاش مخصوص به خودش را دارد. همه الکترون ها دارای سه ویژگی هستند ؛ به نام های سطح انرژی ،چرخش ،مدار

که فیزیک دان ها بر اساس این سه ویژگی , عدد کوانتوامی هر الکترون را محاسبه می کنند و به دست می آورند پاولی می گوید: هیچ دو الکترونی در جهان هستی دارای عدد کوانتوامی ی انی نیست . پاولی مثالی می زند و می گوید سیبی را بر می داریم و از میان میلیارد ها الکترونی که درون آن است، فقط یکی را انتخاب می کنیم فرض کنید نام آن الکترون را بگذاریم :اریک

عدد کوانتوامی اریک عددی بسیار بسیار طولانی است، اما برای این که کارمان را اینجا ساده کنیم، فرض کنید آن عدد بزرگ 23 باشد .پاولی ثابت کرد در هیچ کجای جهان هستی , حتی در ستاره ای در ک شان , نه تنها هیچ سیب دیگری , بلکه هیچ شیئی دیگر پیدا نمی کنید که الکترونش عدد کوانتوامی آن 23 باشد .حال اگر دستمالی برداریم و سیب را برق بیندازم , از اصطکاک ایجاد شده , انرژی حاصل می شود و این انرژی عدد کوانتوامی اریک را ارتقا داده و به مثلا 26 می رساند.و درست در همان لحظه تنها الکترونی که در جهان هستی با عدد کوانتوامی 26 بوده , دستخوش تغییر می شود جهان ما برای حفظ توازن خود , لحظه به لحظه آرایش خود را تغییر می دهد.پاولی با اثبات این موضوع جایزه نوبل فیزیک گرفت و گفت : اگر هر الکترونی دارای ارتعاش منحصر به فرد خود باشد, پس هر شیئی در جهان واجد ارتعاش مخصوص به خود است

:و اما نتیجه گیری

وقتی یک سیب با یک اصطکاک کوچک , تغییر پیدا می کند , بنابراین وقتی که من فرزندم را در آغوش می گیرم و می بوسم , و یا وقتی که به همسایه ام ناسزا می گویم و یا وقتی که دست خودم را خارش می دهم در واقع دارم دستور زنجیره ای از تغییرات را به جهان هستی می دهم هر شه ای که از ذهن ما می گذرد , الکترون هایی را در گستره جهان هستی به ارتعاش در می آورد و دستخوش تغییر می کند شه فقط بر ماده تاثیر نمی گذارد، بلکه شه خود ماده است غم و غصه مرا غمگین می کند و این بزرگ ترین اشتباهی است که در من اتفاق می افتد غم و اندوه باید مرا هشیارتر کند؛ چون وقتی زخمی می شویم، آگاه تر می شویم.اندوه نباید بیچارگی را بیشتر کند بنابراین رنج را تحمل نکنید، بلکه آن را دری د.چون رنج کشیدن فرصتی است برای هوشیارتر شدن.(فلسفه بودا

حرف آ !

اگر به جای محبتی که با ی کرده اید , از او بی مهری دیدید ,ناامید از محبت نشوید؛ چون برگشت آن را از فرد دیگری , در یک رابطه دیگر و در یک موضوع دیگر , خواهید دید به خاطر همین می گویند علم بر آموزه های فلاسفه مهر تأیید می زند .چون فلاسفه همیشه معتقدند همه چیز در جهان هستی به هم مرتبط است. تمام انرژی هایی که از شما ساطع می شود به شما باز می گردد مثبت باشید تا مثبت باز پس گیرید. این مطلب را جدی بگیریم و از کنارش به راحتی نگذریم در گستره ی کیهان هیچ اتفاقی بی دلیل و بی حکمت نیست، قوانین را بشناسیم و بر اساس قانون عمل کنیم آن وقت جهان درون و بیرونمان به بهشتی وصف ناشدنی بدل خواهد شد.

اینها واقعتهای جهان اطراف ماست ، علم آنها را اثبات کرده است.




پاسخ

درخواست حذف اطلاعات

با سلام و احترام!

در مطلع پاسختان نوشتید:فرمودید اگر قلیلی در روستا مسلح شوند دیگران چه کنند؟ اگر چه نفرمودید راه تقابل چیست؟

اتفاقا عرض و مبسوط توضیح دادم ! و دوباره عرض میکنم که برای مذاکره با طرف مقابل باید هماوردی مناسب تدارک دیده شود ! راه حل آنست که باید با دشمن به زبان خودش حرف زد و با نگاهی به بودجه ی نظامی می توان به این واقعیت پی برد که برای آنها قدرت نظامی، یکی از موئلفه های پیروزی در میدان مذاکره هست!

فرمودید آیا مقابله با جهان هفت تیر کش، هفت تیر کشی است؟

به نظر بنده راه دیگری وجود ندارد!!برای مقابله با یک زنگی مست(در همان روستای مفروض حضرتعالی) که اسلحه بدست دارد نمیتوان از موارد تربیتی برای هدایتش استفاده کرد!!به نظر شما چنین چیزی ممکن هست؟!! بدیهی است که اگر جهان عاری از خشونت و ترور و وحشت داشتیم هزینه برای چنین مواردی بیهوده و عبث می بود. و واقعا اگر چنین جهانی داشتیم با بقیه ی فرمایشات شما کاملا موافق بودم که اسلحه نمادی از زور و سرکوب و تهدید بود!

در فراز دیگری از فرمایشات خود اشاره داشتید به فقر و بیکاری و طلاق و سقوط ارزش پول ملی و .....که باید عرض کنم جانا سخن از زبان ما میگویی!!! حاج آقای بزرگوار مگر بنده منکر این موارد بوده و هستم که اشاره داشتید؟!! اتفاقا صدای اعتراضم در این خصوص شاید از شما هم بلند تر است !

در فراز پایانی فرمودید:عجیب است که شما ایران را یک روستائی سادۀ دست و پا چلفتی در مقابل غول توصیف می کنید.

حاج آقای عزیز؟!اگر با دقت نوشته ی بنده را مطالعه بفرمایید خواهید دید که بنده آن روستایی را دست و پا چلفت توصیف ن ! بلکه برع !!گفتم که حکم عقل نیست که یک روستایی در برابر دیگر روستائیان که مسلح به سلاحند و از منطق طرفی نبستند مذاکره کند!! و دقیقا ع نظر حضرتعالی را دارم که اگر مذاکره با ی تا بن دندان مسلح، بدون پشتوانه ی سلاحی وارد مذاکره شویم جز خسارت چیزی عایدمان نمی شود و همگان دیدیم!!تازه این کلاه گشادی که در بر سر ایران رفت ح ی بود که غنی سازی اورانیوم در ت قبل از به حدود 20% رسیده بود که می توانست دست برتر باشد ولی تیم هسته ای فعلی نتیجه ی مذاکرات هسته ای را اینگونه رقم زد که خودشان میگویند ( = تقریبا هیچ!!). و البته ایرانی را دست و پا چلفتی نمیدانم و صد البته را مست و خطرناک و لا یعقل که فقط به دنبال منافع خود در هر کجای دنیاست!

در پایان خواهش میکنم نظر مرحوم هاشمی که دنیای امروز دنیای موشک نیست را توضیح بدید و بفرمایید چرا این در اوج مذاکرات هسته ای بیان شد!!




کربلا و چرایی عدم حفر چاه

درخواست حذف اطلاعات
آیا در روز عاشورا اصحاب حسین (ع) با حفر چاه امکان دسترسی به آب را نداشتند؟

در روز عاشورا فاصله حسین (ع) و خیمه گاه با رودخانه فرات زیاد نبود و می شد با کندن یک گودال به آب رسید. آیا چنین کاری صورت گرفت؟

پلیدترین و ناجوانمردانه ترین حربه یزیدیان در برابر حسین(ع) محروم اردوگاه ، از عنصر ضروری حیات یعنی آب بوده است. آن حضرت (ع)، برای رفع این مشکل اقدامات زیادی انجام دادند که بسیار مؤثر واقع شد. یکی از این اقدامات حفر چاه بود که حسین (ع) و اصحاب نیز از این شیوه استفاده د به نحوی که دشمن از این امر مطلع شد و از آن به شدت جلو گیری کرد!.

پاسخ تفصیلی

روشن است که نهضت حسین(ع) در شرایطی ایجاد شد که قدرت در دست امویانی بود که در تحریف حقایق مشهور و معروف بودند به همین دلیل نهضت کربلا دچار یک توطئه کم نظیر تبلیغاتی شد. همینطور در روزگار بنی عباس؛ زیرا آنان نیز همان سیاست بنی امیه را دنبال می د بلکه در بعضی موارد آنان با علوی ها با شدت و قساوت بیشتری برخورد می د . به همین جهت بسیاری از وقایع نهضت حسین(ع) بویژه جزئیات آن بر ما پوشیده مانده است.

روشن است که نهضت حسین (ع) در فاصله زمانی طولانی قبل از روز عاشورا شروع شد. از زمانی که کاروان از مدینه منوره حرکت و با عبور از منزلگاه های متعددی به مکه رسید و سپس از آنجا به سوی عراق خارج شده و بعد از طی منازلی در کربلا مستقر شدند، اما ما وقتی به تاریخ نهضت مراجعه می کنیم گزارش قابل توجهی از حوادث و وقایع مسیر حرکت نمی ی م بلکه بسیاری از وقایعی که در روز عاشورا اتفاق افتاده مخفی مانده است. یکی از این وقایع مسأله عطش حسین و اصحاب ایشان است. بله در منابع متعدد حدیثی و در کتب زیارات و تاریخ با سند صحیح و قابل اعتماد، اصل مسأله عطش حسین(ع) و اینکه آن حضرت با لب تشنه به شهادت رسیدند، آمده است که به بعضی از این موارد اشاره می کنیم:

1- علامه نوری و علامه مجلسی روایت کرده اند: حسین بن علی(ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان مظلومانه و در حالی که جسم و جانشان، مقهور و مورد ستم قرار گرفته بود و با لب تشنه به قتل رسیدند.

2- صاحب مستدرک الوسائل از محمد باقر (ع) روایت کرده است که فرمود: "حضرت حسین علیه السّلام که صاحب کربلاء است در حالى که مظلوم و اندوهگین و تشنه و غصه‏ دار بود شهید شد."

3- علامه مجلسی روایت کرده است که جبرئیل وقایعی را که بر حسین (ع) اتفاق می افتد برای حضرت آدم (ع) نقل کرد از جمله این که : این پسر تو دچار یک مصیبتى خواهد شد که مصائب دیگر در مقابل آن کوچک خواهند بود: حضرت آدم فرمود: چه مصیبتى؟ جبرئیل گفت: حسین در حالى شهید مىی شود که عطشان، غریب، تنها، بی ‏یاور و بىی معین خواهد بود."

علاوه بر روایاتی که ذکر شد روایات زیاد دیگری نیز وجود دارد که قضیه عطش حسین (ع) را برای ما مسلم می کند، اما بسیاری از جزئیات آن بر ما مجهول است در باره این که برای تهیه آب اقدام به حفر جاه د یا نه روایاتی وجود دارد که به آنها اشاره می کنیم:

1- بنا به نقل برخی از روایات "... کلنگی برداشت و پشت خیام ن به فاصله نه گام به طرف جنوب زمین را کند آبی گوارا بیرون آمد و آن حضرت و همراهان همه آب آشامیدند و مشک ها را پر د ... .

ممکن است با توجه به کربلا به رود خانه فرات و بالا بودن سطح آب اصحاب نیز از این شیوه استفاده کرده باشند ولی این امر موجب گردید که دشمن از این امر مطلع شود و از آن به شدت جلو گیری کند!.

2- در تاریخ آمده است: "چون این خبر به عبیدالله زیاد رسید در ضمن نامه ای به عمرسعد، از او خواست که نگذارند اهل بیت حسین (ع) به آبی دست پیدا کنند و در نامه اش نوشت: به من چنان رسانیده اند که حسین (ع) و یاران او چاه ها حفر کرده و آب بر می دارند، به همین جهت امکان هیچ ش تی برای ایشان نیست، چون بر مضمون نامه مطلع شوی باید که حسین بن علی (ع) و یاران او را از کندن چاه منع کنی و نگذاری که دنبال آب بگردند.

3- از مناقب نقل شده که اهل بیت حسین (ع) در سه شبانه روزی که از آب ممنوع بودند، گاهی برای استعمال آب غیر شرب چاه حفر می د که دشمنان آنرا پر د (ممکن است آب چنین چاهایی با عمق بسیار کم مناسب نوشیدن نبوده است)، و گاهی حضرت ابوالفضل (ع) شجاعانه محاصره شریعه فرات را ش ته و آب می آوردند. در شب عاشورا، حضرت علی اکبر (ع) با 50 نفر به شریعه رفت و آب آورد ولی از صبح عاشورا دیگر ممکن نشد که آبی به حرم حسین (ع) برسد که هدف دشمن هم این بود که اهل بیت (ع) بر اثر شدت تشنگی از پا درآیند چرا که از شجاعت آنان با خبر بوده و می دانستند که اگر تشنگی بر آنان اثر نگذارد، هرگز قادر بر غلبه بر اهل بیت (ع) نیستند و در نهایت هم با این حربه غیر انسانی توان جسمی لشکریان حسین را گرفته و آنان را به شهادت رساندند




خبر مشمئز کننده اعضای شورای شهر بابل که آبروی این شهر را برد!!

درخواست حذف اطلاعات

تا کنون بابل بعنوان شهر دار المومنین شناخته می شد .

شهری که بیشتری تعداد ،

بیشترین تعداد رتبه های تک رقمی کنکور ،

بیشترین تعداد المپیاد علمی در سطح جهانی ،

و ................. را در سطح استان دارد!

و اما اعضای شورای ی شهر بابل که در انتخابات، گرایش خود را اصلاح طلبی عنوان می د و توانستند رای مردم راجلب کنند !

هم اینک مایه شرمساری اصلاح طلبان و همه ی مردم بابل شدند!! سایت ها و توئیت ها هم در حال انتشار این خبر مشمئز کننده هستند!!

حتی اگر حدود 65 سال سن داشته باشیم و بعنوان زندانی و هم بند هاشمی رفسنجانی و مولف چند جلد کتاب هم که باشیم باز هم در معرض خطریم!!

خدا عاقبت همه ی ما را ختم به خیر کند!!




عذر خواهی اخلاق مدارانه ،به دلیل عدم تحقق وعده ها

درخواست حذف اطلاعات

در سال 92 برخی افراد،از خانواده و زندگی خود زدند و در ستادهای انتخاباتی خانه گزیدند تا فرد مورد نظر خود را به پاستور بفرستند!و نتیجه ی انتخابات ،همانگونه شد که ستاد نشین ها اراده کرده بودند!

این روزها ،که وعده های انتخاباتی و ماهیت صحبت های منتخب مردم، بر همگان مشخص شده است و وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم، در قعر یک منحنی چهل ساله قرار گرفته است، انتظار بر این است که همان دوستان ستاد نشین، حمایت و عملکرد انتخاباتی خود را مرور کرده و در صورت عدم تحقق وعده های انتخاباتی که منتخب مردم ارائه کرده بود، از مردم عذرخواهی نمایند، همان مردمی که به آنها اعتماد د و به احترام و اعتبار همان افراد ستاد نشین ، به رای دادند!

عذر خواهی به دلیل عدم تحقق وعده ها، اخلاق مدارانه و بزرگ منشانه می باشد، کاری که از بزرگان و البته اخلاق مدار ،بر می آید!!




شهامت

درخواست حذف اطلاعات

با سلام و احترام

از اینکه بزرگوارنه و صادقانه به تلاش بیهوده خود برای تحقق اه در انتخاب اذعان دارید جای قدر دانی است. و اما بعد!

سئوال کردید آیا شجاعت دارم که از کوتاهی ها عذر خواهی کنم؟! قطعا جوابتان مثبت است! ولی به طیفی که اشاره فرمودید،کاری ندارم و مسئول موضعگیری و ابکاری آنها در برخی موارد نیستم!

قطعا اگر مسئولیت اجرایی داشتم (که نداشتم)، و جوانان ارشد و ی مدرک به دست را می دیدم که بسان گدایان !دنبال کار می گردند نه تنها عذر خواهی می بلکه از شرم و خج به عنوان یک مسئول، باید می مردم!

عذرخواهی، مطالبه ی مردم از مسئولینی است که یا کار اجرایی داشتند و یا در تحقق امری مزموم دخ دارند! حال بفرمایید بنده در کدام کار اجرایی و یا در تحقق نا بحق کدام مسئله ای قصور داشتم ؟!!قطعا شهامت عذر خواهی هست!! آنانکه شهامت عذر خواهی ندارند، غالبا در دایره ی تنگ حزب گرفتارند و مسلوب الاختیارند!!

البته در خصوص نهاد نظارتی شورای نگهبان،مواردی را فرمودید که ارتباطی با مطالب بنده ندارد و صحبت در خصوص آن، فرصت جداگانه ای می طلبد.

با آرزوی توفیق برای شما سید بزرگوار




جواب

درخواست حذف اطلاعات

با سلام و ارادت برادر خوبم حاج آقای قلی تبار!

از اینکه وقت خود را اختصاص به مرقومه ی بنده دادید ممنونم وبنده نیز به رسم ادب ،منصفانه و در حد بضاعت ،خدمت شما هستم.

اول: فرمودید آیا انسان را معصوم میدانم؟!////قطعا انسان معصوم نیست و نمی توان انتظار داشت خطا یا اشتباهی از او سر نزند، اما اصرا و پافشاری در خطا مزموم و مطرود است!

دوم: فرمودید به دلیل وجود نهاد نظارتی شورای نگهبان ،مردم باید انتخاب بد و بدتر داشته باشند،////با فرض صحت، آیا مسببین انتخاب فرد غیر صالح به تعبیر شما ،مبرا از خطا یند؟!

سوم:فرمودید انی که در انتخابات شرکت می کنند شاید در تشخیص ،مرتکب اشتباه شوند//// که حرفی منطقی و معقول است .حرف من این نیست! حرف من اصرار بر اشتباه و خطا هست که پسندیده نیست و با آنکه مصادیق زیادی نقل کردید اما بنده معتقدم هر مسئولی و در هر رده، اگر اشتباهی را مرتکب شده باشد باید از مردم عذر خواهی کند! و اگر عذر خواهی صورت نمی گیرد مسئولیتش با من نیست!

چهارم: فرمودید آیا فقط مردم عادی خطا می کنند و یا ............ ////بدیهی است که مسئولین و نهاد ها نیز ممکن است خطا کنند و خطای آنها تاثیر گذار تر و حتی نابخشودنی باشد .به نظر حضرتعالی آیا باید تاوان گناه و تصمیمات غلط آنها را من بپردازم؟!! گنه کرد در بلخ آهنگری .............

پنجم:فرمودید ناکار آمدی ت ها بر عهده ی قدرت مسلط است! ////اگر چه این گفته برای بنده قابل قبول نیست ولی با فرض صحت ،اگر اینگونه باشد پس چرا ک داها در مبارزات انتخاباتی، حنجره می درند و زمین و زمان را به هم می دوزندو از کره پاستوریزه! تا انرژی هسته ای را دست آویز قرار می دهند و به مردم قول می دهند که ما فلان می کنیم و بهمان می کنیم و متاسفانه در ستادها نیز آوای همان قول ها، جاریست!!

ششم:فرمودید شاید اقبالم به رقیب آقای بود!//// درست حدس زدید اما مصداق، آنی نبود که اشاره کردید! یقینا انتخابات امری مطلق نیست و نسبی می باشد و هر ی ممکن است اشتباه کند و خود واقفید که "تنها املای نانوشته است که غلط ندارد"!

هفتم: فرمودید در جای جای ایران و حتی زادگاه ما انی به آلاف و علوف رسیده اند که حقشان نبود //// 100% با شما موافقم و از آقا زاده های مورد نظر حضرتعالی که در صف اول چپاول بیت المال قرار دارند مانند همه ی مردم ایران، بیزارم .

هشتم:فرمودید ستاد نشین ها شعور مردم را در دست ندارند!////که این مسئله می تواند برای مردمی که سیاست را خوب می فهمند، درست باشد ولی برای غالب مردم که شب و روزشان را در پی تهیه ی لقمه نانی برای سفره خویشند و با سیاست کاری ندارند مصداق ندارد! حاج علی بزرگوار؟!اگر اینگونه هست که می فرمایید مخارج آنچنانی و تهیه ی ستادهای انتخاباتی در بهترین و شلوغترین مکانهای شهر چه توجیهی می تواند داشته باشد؟!!!

حاج علی؟!متنی که ارسال منظورم شخص خاص، خصوصا شما نبودید! و اگر اینگونه برداشت می شود منبعد مطلبی منتشر نمی کنم!بنده همیشه به افراد تاثیر گذار احترام گذاشتم و خواهم گذاشت و شما یکی از افراد تاثیر گذار هستید.شاهد عرائضم این است که اگر چه نقدی به برخی مطالب منتشره در این گروه دارم ولی از پست ها و مطالب ،خصوصا مطالب ارسالی حضرتعالی استفاده می کنم و یکی از گروههای مورد علاقه ی بنده می باشد. اگر قصوری در کلام داشتم، بنده را مورد عقو قرار دهید. ارادتمند شما و اعضای گروه. حقیر :سید محمد حسینی