رسانه
رسانه

جهاد کبیر



جهاد کبیر یعنی چه؟

درخواست حذف اطلاعات

«جهاد کبیر»، اصطلاحی است قرآنی که از این آیه گرفته شده است:

فَلا تُطِعِ الْکافِرینَ وَ جاهِدْهُمْ بِهِ جِهاداً کَبیراً (52 فرقان)

ترجمه: پس از کافران اطاعت نکن، و بوسیله ی اطاعت ن ت با آنها به جهادی بزرگ بپرداز.

(این معنا طبق وجهی از تفسیر شریف صافی است ج4 ص 19)



منبع: http://jehadekabir. /



معنای دانشجویی در کلام حسن رحیم پور ازغدی

درخواست حذف اطلاعات

معنای دانشجویی چیست؟ 16 آذر زمان انجام کدام وظیفه است؟

ما بالاتر از قانون اساسی منشور و حقوق شهروندی و حقوق مدنی نداریم؛ کل این حقوق در مترقی ترین وجهش در قانون اساسی آمده است. در 16آذر که به عنوان دانشجویی مطرح شد، بزرگ ترین مطالبه دانشجو باید این ها باشد. بگوید ما می خواهیم همین قانون اساسی اجرا شود.

بندهایی راجع به قوه قضاییه هست؛ دانشجوی ما، دانشجویی باید از قوه قضاییه مدام این ها را مطالبه کند؛ بروید بخوانید بندهای مربوط به قوه قضاییه را در قانون اساسی و مطالبه کنید از آن ها.

بندهای مربوط به مجلس را بخوانید و یقه ی مجلس و نمایندگان مجلس را باید ب رید.

امر به معروف و نهی از منکر یعنی این؛ دانشجویی یعنی این.

وظایف ت { در قانون اساسی } که جوان ها باید مطالبه کنند.



منبع: http://jehadekabir. /



اهل سنت در نگاه اهل بیت علیهم السلام؛ اهل سنت در نگاه برخی شیعیان

درخواست حذف اطلاعات
چکیده

اعتقادات شیعه، آن چیزی است که ما می گوییم یا آنچه اهل بیت علیهم السلام فرموده اند؟؟

آیا عقیده برخی از ما شیعیان و اهل بیت علیهم السلام درباره اهل سنت یکی است؟

عقیده بسیاری از ما این است که اهل سنت دشمن ما هستند و باید تمام تلاش ما برای نابودی آن ها باشد. اگر لحظه ای با خود درنگ کنیم و بی شیم که این عقیده از کجا آمده و چگونه تبدیل به باور ما شده، شاید به نتیجه نرسیم و حتی منشأ آن را پیدا نکنیم؛ و یا حداکثر به سخنان شخصی در غالب مداح یا طلبه ( البته در عزت و علو جایگاه این قشر تردیدی نیست ) و یا مجری یک برنامه ی ای منتهی شود.

اما آیا ائمه معصومین علیهم السلام هم چنین عقیده ای داشتند؟ آن ها هم دشمن اول شیعه را اهل سنت می دانستند؟

این حدیث از صادق علیه السلام، عقیده اهل بیت علیهم السلام را بیان می کند.

عَنْ رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا کَانَ خَادِماً لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام:

قَالَ: « ... جَرَى ذِکْرُ قَوْمٍ فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ إِنَّا نَبْرَأُ مِنْهُمْ إِنَّهُمْ لَا یَقُولُونَ مَا نَقُولُ قَالَ فَقَالَ یَتَوَلَّوْنَا وَ لَا یَقُولُونَ مَا تَقُولُونَ تَبْرَءُونَ مِنْهُمْ قَالَ قُلْتُ نَعَمْ قَالَ فَهُوَ ذَا عِنْدَنَا مَا لَیْسَ عِنْدَکُمْ فَیَنْبَغِی لَنَا أَنْ نَبْرَأَ مِنْکُمْ قَالَ قُلْتُ لَا جُعِلْتُ فِدَاکَ قَالَ وَ هُوَ ذَا عِنْدَ اللَّهِ مَا لَیْسَ عِنْدَنَا أَ فَتَرَاهُ اطَّرَحَنَا قَالَ قُلْتُ لَا وَ اللَّهِ جُعِلْتُ فِدَاکَ مَا نَفْعَلُ قَالَ فَتَوَلَّوْهُمْ وَ لَا تَبَرَّءُوا مِنْهُمْ إِنَّ مِنَ الْمُسْلِمِینَ مَنْ لَهُ سَهْمٌ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سَهْمَانِ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ ثَلَاثَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ أَرْبَعَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ خَمْسَةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سِتَّةُ أَسْهُمٍ وَ مِنْهُمْ مَنْ لَهُ سَبْعَةُ أَسْهُمٍ فَلَیْسَ یَنْبَغِی أَنْ یُحْمَلَ صَاحِبُ السَّهْمِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السَّهْمَیْنِ وَ لَا صَاحِبُ السَّهْمَیْنِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الثَّلَاثَةِ وَ لَا صَاحِبُ الثَّلَاثَةِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الْأَرْبَعَةِ وَ لَا صَاحِبُ الْأَرْبَعَةِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ الْخَمْسَةِ وَ لَا صَاحِبُ الْخَمْسَةِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السِّتَّةِ وَ لَا صَاحِبُ السِّتَّةِ عَلَى مَا عَلَیْهِ صَاحِبُ السَّبْعَة[1] »



منبع: http://jehadekabir. /